Hoe pas ik een button aan op mijn website?

Heb je nog niet eerder ingelogd? Dan moet je dat eerst even doen voordat je aan de slag kan. Hoe je dat doet, ontdek je hier.

Ontdek hieronder hoe je een bestaande CTA (call to action) of button op je website aanpast. Die zijn vooral belangrijk om klanten naar een contactformulier te leiden of rechtstreeks een telefoongesprek te starten.

  1. Links van je scherm zie je een overzicht van de pagina’s op je website. Ga naar de pagina waarop je een button wil wijzigen.
  2. Ga met je muis naar de button die je wil aanpassen.
  3. Wanneer je met je muis over de button gaat, zie je een blauw vakje “module” verschijnen. Klik daaronder op “edit”.
  4. Er verschijnt een scherm waarin je je aanpassingen kan uitvoeren.
  1. Je kan nu de button aanpassen. Je kan zien dat de tab geactiveerd is doordat hij blauw kleurt.
  2. Als eerste kan je de tekst op je button aanpassen. Dat doe je in het veld onder “button text”.
  3. Daaronder kan je kiezen of je de button links, rechts of in het midden plaatst. Vaak zijn de buttons al op de best mogelijke manier uitgelijnd door de webdesigner.
  4. Je kan ook de bestemming van je button wijzigen. Dat betekent dat je via de button naar een andere pagina kan linken. Daarvoor klik je op de tab “page” en kies je de juiste pagina. 
  5. Wil je graag dat iemand die op de button klikt, doorgeschakeld wordt naar je telefoonnummer? Dan klik je op het tabje “external” en voeg je de tag [phone] toe, zo word je automatisch doorverbonden naar een telefoongesprek.
  6. Je kan er ook voor kiezen om een link te leggen naar je e-mailadres. Klik op de tab “e-mail” en vul de tag [email] in het veld. Door die tag te gebruiken zal er automatisch een nieuwe e-mail geopend worden in je e-mailprogramma.
  7. Vergeet zeker niet op “save” te klikken rechtsonder.

Je aanpassingen zijn meteen zichtbaar op je website. Vergeet ook niet te controleren hoe je website eruitziet op een tablet of een smartphone. Dat doe je door bovenaan in het midden op de verschillende icoontjes te klikken.

Wanneer je tevreden bent van je wijzigingen, is het belangrijk dat je die ook publiceert op je website. Pas dan zijn ze online zichtbaar voor je klanten. Dat doet je door op de knop “publish” rechtsboven te klikken. Er verschijnt een venster met daarin de boodschap of je je wijzigingen zeker wil publiceren. Klik op “Yes”. Je krijgt de melding dat je wijzigingen gepubliceerd zijn. Door op de URL te klikken, kan je je aanpassingen zien.

Wil je nog andere aanpassingen doen op je website? Bekijk dan zeker de “startersgids” op onze Academy website.

Tip: Via “preview” kan je bekijken hoe je aanpassingen er voorlopig uitzien. Daarvoor klik je op de knop “preview” rechtsboven. Je krijgt een nieuw tabblad te zien met daarin je website in voorvertoning op alle 3 de portviews (computer, tablet en smartphone). Zo kan je zien of alles overal goed staat.

Bent je toch niet tevreden van je aanpassingen of heb je per ongeluk een fout gemaakt? Geen probleem. Je kan steeds tot 30 stappen teruggaan. Daarvoor ga je naar het klokje rechtsboven. Klik op de laatste actie die je hebt uitgevoerd en vervolgens op de knop “apply”. Je krijgt nu terug de vorige versie te zien.

Heb je vragen of ondervind je problemen? Contacteer ons gerust via via 078 15 15 25 (zonaal tarief) of via info@fcrmedia.be.